Płynę po nowych wodach - Endre Ady

Płynę po nowych wodach

Nie bój się, Jutra bohater na tobie,
Niech z pijanego wioślarza drwią sobie,
Mój statku, płyń,
Nie bój się: Jutra bohater na tobie.

Żeglować, żeglować, żeglować stale,
Na nowe wciąż wody, dziewicze fale,
Mój statku, płyń,
Żeglować, żeglować, żeglować stale.

Nowy horyzont ku tobie się chyli,
Życie jest groźne, nowe w każdej chwili,
Mój statku, płyń,
Nowy horyzont ku tobie się chyli.

Ja snów wyśnionych już nie potrzebuję,
Po wodzie nowych mąk, tęsknot żegluję,
Mój statku, płyń,
Ja snów wyśnionych już nie potrzebuję.

Nie będę nigdy skrzypkiem ludzi szarych.
Niech gna mnie Duch Święty lub karczmy opary:
Mój statku, płyń,
Nie będę nigdy skrzypkiem ludzi szarych.

Endre Ady
przełożył Bohdan Zadura

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz