Światło nocy - Allen Ginsberg

Światło nocy

Poprzez ten bezduszny materialny świat płynie wołanie poprzez ten bezduszny materialny świat wołam
O ludu Anglii, nocą w Sussex, poprzez czarne gałęzie buku księżyc w pełni świecił o 3 nad ranem, stałem w bieliźnie na trawniku
Ujrzałem wąsatego Anglika, którego kochałem, o atletycznej piersi i ramionach farmera
Leżałem tej nocy w łóżku - wiele miłości pulsowało w mym sercu bezsenny słyszałem pieśni generacji elektronicznych pamięci powracających do mego mózgu, które znów zamieszkiwały w mym sercu by wielbić tam Kochanków, nauczycieli miłości, młodzieńców i poetów żyjących wiecznie w tajnikach serca, w ciemną noc, pod księżycem w pełni, rok po roku poprzez ten bezduszny materialny świat płynie wołanie

Allen Ginsberg
przekład Teresa Truszkowska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz