Poznałem wszystkie nocy tajemnice… (2-gi przekład) - Robert Frost

***

Poznałem wszystkie nocy tajemnice.
Uciekłem z deszczu, lecz znowu mnie zmoczył.
Wyszedłem poza najdalsze ulice.

Byłem w zaułkach, gdzie się smutek tłoczy,
A gdy przez stróża zostałem zdybany,
Słów nie znajdując opuściłem oczy.

Zwolniłem kroku, kiedy urywany
Krzyk usłyszałem, który mnie dobiegał
Gdzieś spoza domów okolicznych ściany,

Choć nie niósł dla mnie przesłania żadnego;
A jeszcze później ujrzałem wieżycę,
Na której szczycie podświetlany zegar

Wywracał czasu rachubę na nice.
Poznałem wszystkie nocy tajemnice.

Robert Frost
przełożył Maciej Froński

2 komentarze:

  1. Podobny do Którzy poznali noc - Robert Frost

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno żeby nie był podobny, skoro to ten sam wiersz, tylko w przekładzie innego tłumacza:)

      Usuń