Mieć taki deszcz, gdy świeci słońce - Marek Grechuta



Mieć taki deszcz, gdy świeci słońce
(Parasolki Renoira)

Idzie deszcz i wszyscy w koło
już rozpinają kwiaty gromu
a pani ma odkryte czoło
parasol pewnie został w domu ?
parasol noszę przy pogodzie
i lubię wtedy go otwierać
gdy pana wzrok mojej urodzie
jak skwar jak burza doskwiera
proszę uważać na fryzurę
już pierwsze krople spadły na nią
parasol noszę widząc chmurę
a na deszcz czekam tuż za panią
czekałam , bardzo , bardzo długo
na pierwszy deszczyk ten majowy
a wszyscy mylą go z szarugą
i pod parasol kryją głowy
może być burza i ulewa
może być wielka zawierucha
proszę się za to na mnie gniewać
ale też proszę mnie posłuchać
lubię się pod parasol schować
i słuchać szeptów kropelkowych
musi być wdzięczna ta rozmowa
ponad wszystkie inne rozmowy
tak, parasole to altanki
w których się kryje słowa dal
wokoło wiszą deszczu firanki
i wtedy słońca nawet nie żal
a mnie go żal
a ja bym chciała taki deszcz
gdy świeci słońce
i stąd tajemnica cała że mój parasol
został w kącie
ja zaś tak chciałbym ujrzec słońce
gdy deszcz zaczyna szaro mżyć
stąd życzenie me gorące
pod mój parasol
chciej się skryć

Marek Grechuta

3 komentarze:

  1. Tak.
    Bardzo ładne impresjonistyczne obrazy pod ten wiersz i piosenkę.
    Naprawdę pasują.
    Tylko czy słowa są Marka?

    OdpowiedzUsuń
  2. Zabiłeś mi teraz niezłego ćwieka!
    [zobacz, ja wciąż jestem siebie bardzo niepewna]
    Nie mam tej płyty w domu tylko 'pirata' na dysku - ALE FSTYT! - Jednak sprawdziłam i na stronie Grechuty i na stronie Bajora i na blogu poety, któremu ufam, no i wygląda na na, że Marek Grechuta jest autorem. Z tym, że jeśli okaże się to nieprawdą, to oczywiście natychmiast zmienię.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. Wikipedia, strona Marka Grechuty i winiety płyt jednoznacznie podają Marka Grechutę jako autora wiersza.
      :)

      Usuń