Myślenie - Marianna Bocian

Myślenie
Gustav Klimt - Drzewo życia

myślę
że człowiekowi
potrzebna jest cisza
z rdzeni drzew
pełnych ziemi i słońca

myślę
że człowiekowi
potrzebny jest chleb i woda
by mógł się stać oświeconym

myślę
że człowiekowi
potrzebna jest noc
otulająca snem

myślę
że człowiekowi
potrzebny jest pocałunek Boga
przed otwarciem źrenic
zbudzonych życiem i śmiercią

myślę
że myślenie ludzkie
ulegnie uduchowieniu
choć to co czynimy
jeszcze przeczy życiu
acz nie wyklucza niczego z Istoty

Marianna Bocian

15 komentarzy:

  1. Secesja - uwielbiam . . . a Panienka znów się nie odzywa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O secesji się odzywam, jako że też uwielbiam;p
      W TAKICH temperaturach nie wydaję głosu tylko syk wrednej żmii, więc uważaj Młody (jesteś pod ochroną, bo Cię bardzo lubię:)) - na wszystkich strzykam jadem - bez względu na pokrewieństwo, wiek, płeć i pochodzenie...
      Jeeezu, no i sam zobacz jak pieprzę bez sensu:(

      Usuń
    2. Jak klasyczna socjopatka - kocham to! . . .
      twój wierszyk Ci tu zostawiam. . . (nie pytaj dlaczego na podłodze ;p)

      W SIECI MAGDY

      Autorce cudownego bloga - Magdzie
      Wielki zamek,
      niekończące się korytarze,
      setki, tysiące drzwi.
      W każdej komnacie
      jeden wiersz na podłodze,
      jeden obraz na suficie,
      dwa krzesła w przestrzeni.
      Wszystko w jednej płaszczyźnie,
      jednej kropli.

      Usuń
    3. :))) Dziękuję:***

      Popatrz tylko, jaka ja jestem kopnięta! Widziałam przecież ten wiersz już chyba z miesiąc temu na 'tamtym' Twoim blogu...
      (nawiasem mówiąc zgubiłam do niego link i dlatego teraz Cię tam nie odwiedzam. podaj mi go jeszcze raz, ok? PROOOSZĘ..)
      ...a mimo to kompletnie do mnie nie docierało, że jestem jego adresatką.
      Trudno. Na takie niusy zawsze byłam, jestem i z pewnością pozostanę szczególnie impregnowana:]

      Szczerze wzruszona,
      Magda
      ;p

      Usuń
  2. Blog zamknięty dla zwiedzających . . .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa! No to przecież muszę mieć ten link w poczcie!... Która przypomina Stajnię Augiasza /uoee/ Ale niech tam, zaraz w toto zanurkuję, po czym wypłynę z linkiem w pysku;p

      Usuń
    2. Bezpłodne twoje starania . . .

      Usuń
    3. Faktycznie!:((
      Ty, jak to zrobiłeś????!!!! Przecież MIAŁAM 17-go marca (albo przed) to zaproszenie we WŁASNEJ POCZCIE! /nono/ A teraz NIE MAM! /nono/ Mam tylko ten drugi mail od Ciebie, tzn. info o zaproszeniu...
      Hakerem jesteś, czy co, u licha???!!! Z hakerami już miałam przyjemność - znali moją pocztę i komp 1000 razy lepiej niż ja sama. Ale to było dawno temu przed wiekami. Dlatego poczułam się na moment jak w wehikule czasu:)))
      Hm. Myślę...
      Myślę, że to może nie był mail-list, tylko mail-link do ...komentowania tamtego Twojego bloga. Schowałeś komentarze i link znikł...
      Eeee, NIEMOŻLIWE! Piszę tu jakieś bzdury.
      Bóg mnie karze nagłą sklerozą i skrajnym debilizmem:/
      Ciekawe za co, skoro ja taka święta i niewinna;p

      Usuń
  3. Nie, on tam raczej jest, ale blog ma blokadę i widzę go tylko ja ;)
    Boga rzecz jasna nie ma!!
    I spisuje tych Noblowanych Poetów - więcej niż co 2 był poetą ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Sama mam dwa takie blogi:)
      Ja tam nadal jestem wyznania wahadłowego;)
      OK, ale zobacz na którym roku się toto kończy:/

      Usuń
    2. Poza tym to same notatki bez interpunkcji i w ogóle. . .
      Ja tam z "natury" nie mogę wierzyć w boga, przynajmniej tego "polskiego"
      Zaczyna się poetą i kończy poetą razem 47 (właściwie 46 bo jeden to "Aforysta")

      Usuń
    3. Ale ja piszę o tym, że 'teksty literackie' kończą się tam na 1999 roku. Szkoda:(

      Usuń
  4. Aaa, nie ja spisałem z pełnej listy . . .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tam jest jakaś pełna lista?! Hihihi:D
      Bo ja Ci dałam taki ...link odświętny:)) Sama korzystam jedynie z zakładki "teksty";p

      Usuń
    2. Nie znalazłem gdzieś tam. . . szukam teraz u ciebie na blogu. . .

      Usuń