The Princess (fragment poematu) - Alfred Tennyson

Gustav Klimt - Danae - 1907/08
The Princess – fragment poematu

Zasnął oto szkarłatny płatek; teraz biały;
Nie drgnie żaden z cyprysów w pałacowym parku;
Nie mignie złota płetwa w sadzawce z porfiru;
Robaczek tylko świeci: zbudź się i ty przy mnie.

Oto paw mlecznobiały snuje się jak duch
A twoje ciało, też jak duch, jaśnieje przy mnie.

Oto Ziemia-Danae otwiera się gwiazdom
I całe twoje serce otwiera się ku mnie.

Oto meteor sunie w ciszy i zostawia
Bruzdę blasku, jak jasna myśl o tobie we mnie.

Oto lilia w stulone płatki kryje słodycz
I zapada powoli w głębiny jeziora.
Tak i ty zamknij w sobie całą moją miłość,
Przeniknij w moje łono i zatrać się we mnie.

Alfred Tennyson
przełożył Stanisław Barańczak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz