Nieczytanie - Wisława Szymborska

M.C.Escher
Nieczytanie

Do dzieła Prousta
nie dodają w księgarni pilota,
nie można się przełączyć
na mecz piłki nożnej
albo na kwiz, gdzie do wygrania volvo.

Żyjemy dłużej,
albo mniej dokładnie
i krótszymi zdaniami.

Podróżujemy szybciej, częściej, dalej,
choć zamiast wspomnień przywozimy slajdy.
Tu ja z jakimś facetem.
Tam chyba mój eks.
Tu wszyscy na golasa,
więc gdzieś pewnie na plaży.

Siedem tomów – litości.
Nie dałoby się tego streścić, skrócić,
Albo najlepiej pokazać w obrazkach.
Szedł kiedyś serial pt. Lalka,
ale bratowa mówi, że kogoś innego na P.

zresztą, nawiasem mówiąc, kto to taki.
Podobno pisał w łóżku całymi latami.
Kartka za kartką,
z ograniczoną prędkością.
A my na piątym biegu
i – odpukać – zdrowi.

Wisława Szymborska

3 komentarze:

  1. Błędny tytuł moja panno. "Nieczytanie" jest prawidłowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa! Masz rację:) Dziękuję, Korektorze Wspaniały:*

      Usuń
    2. Tylko mnie, jako korektora nie słuchaj! Ja mam papiery na dysortografię!
      Tutaj porównywałem literki z książki i mi się te symbole nie zgadzały...
      I tu smutna wiadomość, bo nie tylko to się nie zgada z moimi znaczkami... zapraszam do lektury!

      Usuń