W czas "miażdżenia narodów" - Thomas Hardy

W czas "miażdżenia narodów"

I
Tylko ten człowiek bronujący grudy,
Człapiący bruzdą samotnie
Przy szkapie, która łbem sennym i chudym
Kiwa, ilekroć się potknie.

II
Tylko te sterty perzu, z których dymy
Smużą się ponad równiną;
To — będzie trwało przez lata i zimy,
Choć Dynastie przeminą.

III
Dziewczyna, chłopak — gdy idą we dwoje,
Cali w uścisku dłoni, w szeptach:
Pochłonie chmurna noc annały wojen —
Historia tych dwojga przetrwa.

Thomas Hardy
przełożył Stanisław Barańczak

17 komentarzy:

  1. "Historia tych dwojga przetrwa."
    ...i Kryśka z powrotem za bar... ...skończyłem wczoraj Popiół i Diament, więc mi się nasunęło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to już wiesz, dlaczego i od kiedy stoję za barem...
      Mów mi Krycha, Magda to tylko nick

      Usuń
    2. Nie lubię tego imienia, nienawidzę!!!

      Usuń
    3. No to "pani Rozbicka":]
      PS. Ja też nie lubię tego imienia. Nie podoba mi się.

      M. (SERIO)
      ;)

      Usuń
    4. Ja na nią mówię Kryhylda; nie na Rozbicką oczywiście . . .

      Usuń
    5. Ja w ogóle nie mówię, bo aktualnie nie znam żadnej osobiście:)

      Usuń
    6. Ja znam - dziewczyna brata; wyjątkowo niski umysł, płytki; no dobra szczerze to pustak o ładnych oczkach. . .

      Usuń
    7. No widzisz, czyli ma jakieś zalety;p

      Usuń
    8. Ta, do brata pasuje jak ulał . . .

      Usuń
  2. /lol/ jestem jedynaczką, nie mam tych problemów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masz pojęcia jak można się różnić!
      Tylko jak się wkurzymy i unosimy głos; mamy ten sam, dziwnie wyskoki; i starszy brat i młodsza siostra też ;p

      Usuń
    2. Maaatko! Jaka idealna polityka prorodzinna. Jeszcze Polska nie zginęła póki wy żyjecie!
      GRATULACJE (jak najbardziej szczere i na serio)
      To z wrażenia może coś powklejam, alboco...

      Rogucki mi trochę pomógł, a Ty załatwiłeś resztę:)
      Pa:)

      Usuń
    3. Ja z pewnych względów pro rodzinny nie jestem.

      Nie zostawiaj mnie tak! JA CO CZYTAĆ NIE MAM. Nienawidzę tego dnia, kiedy skończę dłuższą książkę! Ja chcę drugą część!! Eh

      Wklejaj, Herbert ma urodziny ;*

      Usuń
  3. /rotfl/ Uwielbiam z Tobą pisać, bo Twoja składnia jest tu tak samo popieprzona jak moja,X,D
    PS. Gadu-gadu się kłania;) tam byle szybko, byle jak, byle 'po polskiemu'
    hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O właśnie, zbrodnicze gg! Nawet teraz piszę z koleżanką opisując jej dlaczego Delta Goodrem jest geniuszem w muzyce!

      A Ty mi tu propozycje lektury daj. Coś jak to co czytałem i jak "Pętla" Hłaski - taki klimat chcę!

      Usuń
    2. Nie wiem, nie lubię nikomu nic doradzać. Sama ostatnio siedzę w biografiach. Teraz kończę "Moje sekretne życie" Salvadora Dali.
      Nie wiedziałam, że Herbert ma dzisiaj urodziny.
      Nie, nie mam dziś nastroju do wklejania. Dokończę książkę i spróbuję usnąć o jakiejś przyzwoitej porze, bo jutro muszę wstać o 6-tej i znów będę w pracy obecna-nieprzytomna.
      Papa:*

      Usuń
    3. Ja czekam na biografię Miłosza. . . wlecze się. . . to ja u siebie coś z Herberta ;p

      Usuń