Zostań ze mną - Jeremi Przybora



Zostań ze mną

Mówisz, że
oczy mam przezroczyste –
krople dwie,
które blask mają wewnątrz.
Prosisz mnie:
Świeć mi te
światła czyste!
Zostań ze mną! Zostań ze mną!
Zostań ze mną!
Zostań!

Mówisz, że
oczy mam przezroczyste –
szybki dwie,
które dzień sączą w ciemność.
Prosisz mnie:
Choć na złe
pory mgliste –
zostań ze mną! Zostań ze mną!
Zostań ze mną!
Zostań!

Widzisz – jeśli ja
oczy mam przezroczyste –
to jak łza,
którą starłabyś pewno,
widząc mnie z niewysłanym wciąż listem.
Prosiłem w nim, by został ze mną,
został ze mną,
został ktoś.

Oczy mam - mówisz
mi - tak przejrzyste -
szybki dwie,
które dzień sączą w ciemność.
Prosisz mnie:
Choć na złe
pory mgliste –
zostań ze mną! Zostań ze mną!

Jeremi Przybora

4 komentarze:

  1. a ja doceniam urok najprostszych wyznań ... . i kiedy jeszcze szepcze te słowa Turnau o świat dostrzegam w innym wymiarze .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przybora plus Turnau równa się mieszanka piorunująca dla ucha i serca każdej kobiety:)

      Usuń
    2. tak ...westchnąć mi tylko zostaje...

      Usuń