Kraju, tak wesoły i błękitny! - Sergiusz Jesienin

Mahmoud Farshchiyan
Kraju, tak wesoły i błękitny!
(Motywy perskie)

Kraju, tak wesoły i błękitny!
Honor za pieśniarskie sprzedam rytmy.
Wietrze morski, ciszej wiej dokoła –
Słyszysz, różę słowik śpiewem woła?

Słyszysz, róża zgina się i chyli.
Pieśń ta w sercu ozwie się po chwili.
Wietrze morski, ciszej wiej dokoła –
Słyszysz, różę słowik śpiewem woła?

Jesteś dzieckiem i czaruje mnie to,
A czy ja nie jestem też poetą?
Wietrze morski, ciszej wiej dokoła –
Słyszysz, różę słowik śpiewem woła?

Ukochana Gelio moja, żegnaj!
W drodze róża zdarzy się niejedna.
Wiele róż pochyla się i zgina,
Ale sercem śmieje się jedyna.

Więc uśmiechnij się, najdroższa, ze mną
Za krainę miłą i promienną.
Wietrze morski, ciszej wiej dokoła –
Słyszysz, różę słowik śpiewem woła?

Kraju, tak wesoły i błękitny,
Choć sprzedałem się za pieśni rytmy,
Lecz za Gelię pod gałęzi cieniem
Słowik różę objął z utęsknieniem.

Sergiusz Jesienin
przełożył Włodzimierz Słobodnik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz