O, błękitny kraju Firdusiego…- Sergiusz Jesienin

O, błękitny kraju Firdusiego…
(Motywy perskie)

O, błękitny kraju Firdusiego,
Czas nie może cię na tyle zmienić,
Byś zapomniał gościa łagodnego
I zadumę jego siwych źrenic.
O, błękitny kraju Firdusiego.

Pięknaś, Persjo, przyznać ci się godzi.
Twoje róże jak świeczniki płoną.
Lecz ich świeżość gibka znów odwodzi
Myśli moje ku dalekim stronom.
Pięknaś, Persjo, przyznać ci się godzi.

Piję dzisiaj – już ostatni raz –
Aromaty, co krew burzą w żyłach,
I twojego głosu, Szago miła,
Gdy rozstania nadszedł trudny czas,
Słucham dzisiaj – już ostatni raz.

Ale czyż zapomnieć ciebie zdołam?
Dokądkolwiek pójdę za swym losem,
Ludziom bliskim i dalekim zgoła
Tę opowieść o tobie zaniosę,
Nigdy już zapomnieć cię nie zdołam.

Ja twej czarnej się nie lękam troski,
Lecz, by los od ciebie zły odwrócić,
Pozostawiam ci o Rusi piosnki.
Pomyśl o mnie, gdy je będziesz nucić,
A ja ozwę się z ich każdej głoski…

Sergiusz Jesienin
przełożył Jerzy Litwiniuk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz