Sandburg, Ameryka - Artur Lundkvist

Marylin Monroe i Carl Sandburg - 1962
Sandburg, Ameryka

Przychodzę z prerii szumiących zbożem,
z gór purpurowych poranków i doliny niebieskich wieczorów,
z miast, ulic, rzek, wysokopiennych lasów -
           pochylam się nad maszyną do pisania
            i rzucam na papier chrapliwy śmiech Chicago.
Dajcie mi dziesięć tysięcy arkuszy papieru:
mam kieszenie pełne ludzkich losów,
mam wschód słońca miłości, noc gniewu,
mam deszcz i wiatr na setki wiosen i jesieni,
mam dwa oceany i całą garść błyszczących gwiazd
                                                                             zarannych -
            pochylam się nad maszyną do pisania
            i rzucam na papier chrapliwy śmiech Chicago!

Artur Lundkvist
przełożył Zygmunt Łanowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz