Telefon - Robert Frost

Telefon

„Gdy byłem tak daleko, jak tylko mogłem
Franciszek Maśluszczak - Letni koncert - 1995
Dzisiaj stąd odejść –
Przyszła godzina
Cicha,
Gdy opierając głowę mą o kwiat
Słyszałem głos twój.
Nie mów, że tak nie było, mówiłaś, ja słyszałem.
Mówiłaś z kwiatu na oknie, z jego kielicha.
Czy ty pamiętasz, co mi powiedziałaś?”

„Wpierw powiedz mi, jak brzmiało to,
Co sądzisz, że słyszałeś?”

„Kiedy znalazłem kwiat i odpędziłem pszczołę,
Schyliłem głowę
I trzymając za łodyżkę
Nasłuchiwałem. Zdawało mi się, że chwyciłem słowo –
Co to było? Czy nazwałaś mnie moim imieniem?
Czy też mówiłaś –
K  t  o  ś   rzekł «Przyjdź» – słyszałem, schylając głowę.”

„Mogłam pomyśleć tak, ale nie na głos, nie słowem.”

„A więc – przyszedłem”.

Robert Frost
przełożyła Ludmiła Marjańska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz