Początek przygody - Wincenty Faber

Początek przygody
"Tyle o sobie wiemy ile nas sprawdzono"
Wisława Szymborska
Jest jeszcze we mnie niejedna radosna niespodzianka
dźwigam nadzieję
A jest to ciężar ponad miarę jednego człowieka
Składa się bowiem z doświadczeń tych wszystkich
którzy posiadali ją kiedykolwiek
Kiedy na przykład okręty znajdowały dno
albo ludzie stwarzali wokół ludzi pustynie

I ciągle kłamią puste ściany
Nie jestem sam

Jeżeli ktokolwiek czeka
Nie znam tylko rysów jego twarzy, nazwiska i innych danych
a ręce moje ręce są o wiele za krótkie, aby mu je podać

Nawet ten wiersz
jest tylko próbą listu do niego

Oprócz tego jestem lokatorem twojego snu
błaznem o dość niewytresowanej twarzy
przyczynkiem do cudzej kariery
i długo czekającym na wejście
w przedsionku twojego serca

Gdy mnie wpuścisz
sprawdzę siebie w twoich oczach

Wincenty Faber

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz