Moje Jakuby znużenia - Miron Białoszewski

Moje Jakuby znużenia
                           Arturowi Sandauerowi
Wyżej
         hejnały kształtu
                              zamieszkiwania dotyku
        wszystkie pogody zmysłów...
Najniżej — ja
         to z moich piersi wyrastają
         schody rzeczywistości.

I nic nie czuję.
Nic soczystości.
Nic koloru.
Nie tylko nie jestem
          którymś z testamentowych bohaterów
ale gorzej niż flądra
          przylepiona do dna na zdychanie
          z uciekającymi w górę
          pękami balonów oddechu
gorzej niż kartoflana matka
         która wypuściła
         olbrzymie jelenie rogi kłączy
         i sama - skurczona
         prawie do zniknięcia.
         Uderz mnie
         konstrukcjo mojego świata!!

Miron Białoszewski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz