Chcę być pomylony - Tadeusz Nowak



Chcę być pomylony

Chcę być pomylony, pomyleni mają w głowie słoneczko
Chcę być pomylony, pomyleni wiedzą gdzie jest Bóg
Pomyleni chodzą pełni snu
Pomyleni mają inne ptaki, inne ryby
Chcę być pomylony, pomyleni nie boją się ludzi
Chcę być pomylony, pomyleni nie dają się głaskać
Pomyleni to są świeccy święci
Pomyleni błogosławią chleb
Pomyleni chodzą, zanurzeni w wodzie
Pomyleni nie płaczą nad sobą
Pomyleni żyją poza sobą
Chcę być pomylony, pomyleni wyplatają kosze
Chcę być pomylony, pomyleni wyplatają sieci
Pomyleni drążą w drewnie czółna
Pomyleni ujeżdżają wody
Zastawiają sieci, wyciągają ryby, napełniają rybą kosze
Pomyleni niosą chleb ze wzgórz
Chcę być pomylony, pomyleni dzielą chleb i rybę
Chcę być pomylony, pomyleni zbierają okruchy
Pomyleni przychodzą do Boga
Pomyleni odchodzą od Boga
Chcę być pomylony, pomyleni tkają sobą niewidzialne sukno
Chcę być pomylony, pomyleni zaściełają suknem wszystkie ścieżki
Najciszej prowadzą na suknem
Zostawiają nas na suknie ścieżek
Chcę być pomylony, pomyleni wiodą suknem Boga
Chcę być pomylony, pomyleni ukrzyżowali siebie
Pomyleni zostawiają nas wokół
Pomyleni odchodzą samotni

Tadeusz Nowak

2 komentarze:

  1. Witaj powtórnie,
    tej pieśni mi nie brakowało, bo była na blogu od dawna, ale dla mnie zaistniała wczoraj, nie wiem czemu? Uwielbiam Tadeusza Nowaka, uwielbiam za tę jego baśniową rzeczywistość, która nie tylko ma sens, ale jest też kreacją oddającą rzeczywistość z reporterską wręcz doskonałością. Uwielbiam go za filozofię, którą wplata w swoje wiersze, ale nie jest to filozofia akademicka, rozważa najtrudniejsze dylematy istnienia zwykłą poetycką przenośnią. Owi pomyleni to My, przynajmniej tak bym chciał być owym my, tylko że do niego trochę mi niestety brakuje.
    Uwielbiam Nowaka, a ten wiersz jest dla mnie wierszem szczególnym.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie ta pieśń od dawna podtrzymuje na duchu. Z tym, że ja jestem pomylona - więc nie muszę niczego chcieć... No, może czasami marzy mi się zanucić: "Chcę być normalna". Niestety, jeszcze nie trafiłam na taką pieśń.
    Szkoda.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń