Dziejba - Roman Maciejewski-Varga

Zdzisław Beksiński
dziejba

w moim domu jest tyle dobrej dziejby - mówicie
mozolnie tkanej z naszych półprawd, niedomówień
które zbyt często nazywamy myślowym skrótem
prowokując stepowego wilka
z gawry Hermanna Hessego
wgryzającego się w gardła sarenek
to nie tak
ciągle samotne wybieram przystanie
nie jestem z wami, to nie to samo
że bywam u was przestrzennie;
ze zrozumieniem kiwając głową
że tak trudno wzajemnie dotknąć nam
choćby milimetr
wspólnego nieba

Roman Maciejewski-Varga

15 komentarzy:

  1. Szukając poezji - trafiłem tu i na swoje wiersze. Dziękuję. Ciągle to dla mnie krępujące: być pośród wielkich tu prezentowanych poetów...
    Jam tylko wilkiem stepowym z provincium.



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiersz mi się bardzo spodobał, więc go sobie tutaj ...podkradłam;)
      A wilk stepowy? Hmmm, ten Hermanna Hessego jest przeze mnie sczytany do cna. Harry Haller to mój wielki przyjaciel, albo raczej alter ego...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. dziękuję Magdo, to ważne mi słowa twoje. I dzisiaj.

      Usuń
    3. Witam Cię, Romanie:)
      A Ty jak zawsze szarmancki i pełen dżentelmenerii...;)
      Przepraszam, że odpowiadam z taaakim poślizgiem:* Wiem, że wygląda to na chamstwo, ale wiesz, była pełnia i znów zamieniłam się samotnego wilka stepowego [czytaj: setny raz walczę z depresją i obłudną maskę normalności udaje mi się trzymać na twarzy tylko w pracy, potem odpada...]

      Pozdrawiam,
      Magda:)

      Usuń
    4. Magdo, MAGDO - ODEZWIJ SIĘ DO MNIE!

      Usuń
  2. Dzięki. Wzruszające, co mówisz o mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, że parę dni temu myślałam o Tobie:) To znaczy o tym, żeby poszperać tu i tam, aby się dowiedzieć, jakie stworzyłeś nowe cudowności...
      No i oczywiście coś tam sobie zwędzić na bloga:))

      Usuń
    2. Proszę ukaż mi się bliżej, choćby na wyciągnięcie dłoni...

      Usuń
  3. Miłe to poecie. W teraźniejszej gówności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobre określenie teraźniejszości! Gratuluję:)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Mój adres e-mailowy jest przecież dostępny. Wystarczy kliknąć w cokolwiek, co się otwiera w bocznej ramce "Kontakt" i już! Możesz tam od razu pisać:)

      Usuń
  5. Szkoda, że nadal nie umiem cię odnaleźć... (Roman Maciejewski-Varga}

    OdpowiedzUsuń
  6. Od dawna nie zaglądałem na tę stronę;zanikła... Dobrze, że chociaż Google zachowało archiwalia. CO RAZ ZAPISANE NIGDY JUŻ NIE PRZEJDZIE DO CHAOSU.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Puk puk jest tu kto? Hallo! A echo wzrusza ramionami...

      Usuń