Nikt tylko Ty - Marian Hemar



Nikt tylko Ty

Już nie mów nic na próżno tłumaczyłbyś
Już rób co chcesz nie ściągaj tak brwi
Przebaczasz mi nie już nie przebaczyłbyś
Za dużo już wiesz
Zresztą za późno

Nikt tylko Ty
Nikt inny nie był tak potrzebny
Kochany złoty cudny srebrny

Nikt tylko Ty
Nikt tylko Ty

Nikt inny mi przez pół godziny
już potem nie był tak jedyny
jak Ty tylko Ty

Po tobie potem znałam wielu
Wzruszenie widzę w oczach Twych
ach widzisz drogi przyjacielu
wciąż szukałam Ciebie w nich

na próżno

Nikt
tylko Ty
Gdybyś wtedy wrócić zechciał
Bo mogłeś wrócić aleś nie chciał

jak nikt tylko Ty

A widzisz dziś,
dziś inna już sprawa jest
Na próżno rób złe oczy sprzed lat
Już tamto grób na grobie już trawa jest
A w trawie jak kwiat półsmutna piosenka

Nikt tylko Ty

Tę piosnkę zawsze Ci śpiewałam
Mój boże jak ja Cię kochałam

Nikt tylko Ty
Nikt tylko Ty

Ty przecież byłeś dla mnie wszystko
bóg był daleko
Tyś był blisko

jak nikt tylko Ty

A potem przyszło życie zwykłe
i swą robótkę zrobił czas
wspomnienie coraz bardziej nikłe
jak książka przeczytana

zapomniana

Nikt tylko Ty
Ty jeden tylko i nikt inny

I czas jest tylko temu winny
Że to już nie Ty

Marian Hemar

Na podstawie tekstu autorstwa Sama Coslowa "Just One More Chance".
Śpiewa Bing Crosby:

4 komentarze:

  1. Jest fantastycznie ! -

    Pani Magdo gratuluję !

    Proszę nie zmieniać tej strony choć z tydzień!
    Muszę trochę poczytać i posłuchać.
    Wszystko bardzo się podoba, wiersze też, ale te śpiewane są super; Krystyna Janda - Best of Best
    (moja wielka sympatia w latach 1970.:)
    Życzę miłych snów :)
    ..
    Nikt inny mi przez pół godziny
    już potem nie był tak jedyny
    jak Ty tylko Ty
    ..
    ..ach kobiety !
    ..jedyny przez pół godziny

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest fantastycznie! Szczególnie wtedy kiedy mogę się relaksować dodawaniem wierszy i obrazów do bloga:)) Przecież Krystyna Janda i Charles Aznavour stąd nie znikną! Wystarczy tylko kliknąć np. w "audio" w bocznej ramce i można ich słuchać do woli - sama wciąż tak robię, bo gromadzę tu przecież to, co mi w duszy gra;)) ...I słucham tego na okrągło, a nie tylko przez pół godziny;) Pewnym piosenkom jestem wierna przez całe życie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Magdo, dziękuję bardzo
    za piękne wspomnienia o Wisławie Szymborskiej
    także.
    ..
    Wieczne odpoczywanie racz Jej dać Panie!
    ..
    Przybądzcie, Święci Boży,
    przybądzcie Aniołowie Pańscy.
    Przymijcie Duszę Jej.
    Postawcie Ją
    przed
    Oblicznością Najwyższego.
    ..
    Niech Cię przyjmie
    Chrystus, który Cię
    wezwał,
    a niechaj Aniołowie,
    złożą Cię na łonie
    Abrahama.
    (..)
    Piękna jest ta modlitwa
    Kyrie eleison.
    ..
    Ale Pani wiersze Szymborskiej
    zestawiła piękne - niektórych
    nie znałem.
    Wielkie dzięki, dobranoc
    PS.Nie bardzo umiem obsługiwać Pani pięknego bloga. Tutaj wszedłem z mojej strony na facebook,
    bo Panią polecałem :).
    Na przykład ten tekst Hemara zniknął i piosenka też - prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ skąd! Nic nie zniknęło!:) Wszystko (wiersze, piosenki, obrazy) są stale dostępne - a 'linki' do nich są z lewej strony bloga w tzw. bocznych ramkach.
      Wystarczy tylko kliknąć np. w nazwisko:'Hemar Marian' albo w 'audio' pod dość dużym napisem 'Wizja i fonia' - i już Pan jest w domu:))
      Zapewniam Pana, że to bardzo proste...:)

      Dziękuję za przejmujące słowa modlitwy - kochałam Wisławę Szymborską już od dziesięcioleci i ta śmierć mną dość mocno wstrząsnęła...
      Odczuwam ją tak, jakby umarł mi ktoś bardzo bliski.
      ...Smutno smutno smutno...

      Usuń