Śpiew koczującego po Azji pasterza - Giacomo Leopardi

Jake Baddeley
Śpiew koczującego po Azji pasterza

Myśli me takie wiodą
Gwary: Na co te świeczki,
Na co powietrza bezdeń i ten czysty,
Głęboki lazur i na co w obszarze
Tak wielkim pusto tak... a ja czym jestem? -
Oto tak z sobą we własnych myślach gwarzę,
Na ten sklep patrzę dumny
I na korowód gwiazd błyszczących tłumny,
I myślę: Na co ten trud i wieczysty
Pęd wszystkich ziemskich i niebieskich tworów,
Na co krążą te bryły,
Kiedy wracają zawsze, skąd ruszyły?
Ja żadnej nie znajduję
Z ich dróg korzyści; - lecz ty znajdziesz pewno,
Nocy dziewicza, wieczysta królewno!
Ja wiem tylko i czuję,
Że jeśli wieczne ruchy,
Jeżeli byt mój kruchy
Niosą zysk komu, - dla mnie złem jest życie.

Giacomo Leopardi
przełożył Edward Porębowicz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz