Słowa zwycięskie - Konstanty Ildefons Gałczyński


Słowa zwycięskie

Ja wiem, ja wiem, ze przyjdzie Dzień i cały świat zapłonie od mych gorących słów. Słowa - kule ogniste, słowa - błyskawice syczące, słowa - cwałujące konie - meteory lecące z gwizdem! Ja wiem, że przyjdzie dzień panowania mych gorących słów! Zahuczy w nich wszystka moja krew, czerwona jak Pożar Kosmosu! Powiedzcie mi, episjerzy, co wtedy będzie z wami, gdy na ulicach zawarczą rozżarzone granaty moich dalekonośnych słów? Przypuszczam, że zgłupiejesz, właścicielu składu gumowych kołnierzyków, gdy przed twym sklepem moje słowo rozbije gazową latarnię i szyby zielone od świetlnego soku runą na asfalt z brzękiem. A co wtedy będzie, gdy moje pijane pędem słowo wpadnie do handlu win B-ci Pakulskich i zacznie tańczyć wśród złotych pomarańcz, a później jak bandyta rozbije niklową kasę "Continental", gdzie leżą nerwowe miliardy? Obywatele! Miejcie się na baczności! Jestem niebezpiecznym poetą!

Konstanty Ildefons Gałczyński

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz