Lepieje - Wisława Szymborska

Cadmus - Bar Italia, 1953
Lepieje 
(przykłady)

Lepiej mieć horyzont wąski, niż zamawiać tu zakąski.
Lepiej wynieść się z osiedla, niż tu przełknąć choćby knedla.
Lepszy ku przepaści marsz, niż z tych naleśników farsz.
Lepsza ciotka striptizerka, niż podane tu żeberka.
Lepiej nie być w żony guście, niż jeść boczek w tej kapuście.
Lepszy piorun na Nosalu, niż pulpety w tym lokalu.
Lepiej złamać obie nogi, niż miejscowe zjeść pierogi.
Lepiej mieć życiorys brzydki, niż tutejsze jadać frytki.
Lepiej w głowę dostać drągiem, niż się tutaj raczyć pstrągiem.
Lepiej w domu zjeść konserwę, niż mieć tutaj w życiu przerwę.
Lepsza w domu świekra z zezem, niż tu jajko z majonezem.

Wisława Szymborska

17 komentarzy:

  1. fajne i przydatne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Haha to nic wymyśliłam lepsze np:lepiej jeść pierogi z mięsem niż się bawić z tym kredensem zdrówka 🆒

      Usuń
  3. Podobnie jak 'Altruitki' i 'Odwódki':)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie się podoba, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też:) Bo to trochę takie 'ku pokrzepieniu serc', czyli - poetą każdy z nas być może:) Kłopot w tym, że zbyt wielu na serio uwierzyło iż zdolność rymowania równa się "Poeta sum!
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Piękny wiersz... Szukam obrazu Vermeera, który zrobił na Szymborskiej ogromne wrażenie, opisała to bodaj w jednym pism - chyba w Odrze, obraz jest kontrowersyjny, przedstawia alegorię śmierci i ludzkiej władzy.. nie ma nigdzie o tym wzmianki, może ja coś pomyliłam szukam i nie mogę trafić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to?! Przecież ten obraz i wiersz są tutaj:

      http://malowane-wierszem.blogspot.com/2012/02/vermeer-wisawa-szymborska.html

      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. PS. W komentarzach linki się nie otwierają - przynajmniej mnie:)) - skopiuj więc link i gotowe!
      ;)

      Usuń
  6. Mój lepiej brzmi (wymyślony na poczekaniu w czasie kampanii wyborczej):

    Lepiej w bójkę wejść uliczną, niż debatę polityczną.

    Pozdrawiam
    Sławek

    OdpowiedzUsuń
  7. Niezle ale ja to wszystko mam w podręczniku :'( Liczyłam na coś więcej :'(

    OdpowiedzUsuń
  8. Lepiej w domu na podłodze
    Z gówna lepić klocki lego
    Niż w wyborach poprzeć partię
    Jarosława Kaczyńskiego...

    OdpowiedzUsuń
  9. Lepiej zgubić sztuczną szczękę niż Glińskiemu podać rękę

    OdpowiedzUsuń
  10. Lepiej zrzygać się w szalecie niż być z Kępą na bankiecie

    OdpowiedzUsuń
  11. Lepiej ją pogłaskać niż stać i mlaskać

    OdpowiedzUsuń