Pamięci Czesława Niemena - Roman Maciejewski-Varga

Pamięci Czesława Niemena
Dziewczynie z Lipowej
poeta klęcząc przed tobą przeprasza
przywołując dawną swoją winę
chciałby nadwrażliwy cofnąć czas
jak Piotruś-Roman Pan - zimę
choć obojgu nam Haniu czas ucieka dalej
człowiek jam niewdzięczny, mały
com uczynił?
człowiek od lat wyrzuca echu, słowikom płowym
stojąc w oknie, prawdą nagi i dusza mu płonie
blisko ciebie, obok nas, latami wędrowałem
ku pieśniom niemenowym
bywałem daleko pod papugami, piwnicy pod baranami,
na brudnym dworcu w Olsztynie, Stambule, Karlskronie,
z Lechem w czarnej u Niemców robocie pod Kassel.
Nowemu Jorkowi i w Chicago na butelkę chleba-wina
imperialistom niewielką, gorzką wydzierałem kasę
w Białymstoku po latach odnalazłem spokój;
tylko w jeziorze koło Kukowa mogłem radośnie pływać
ubierać słowa w poezję będąc zupełnie nago
stodoły ciągle płoną
jak nożem - zabijamy gestem, słowami
ocaleją dobre uczynki – wiersze i książki
resztę groby zrównają
jeszcze zdążymy bliskich przeprosić
zaśpiewamy i zatańczymy
powpadamy sobie w radosność
dziwny jest ten świat
jednym gnój, drugim znój, trzecim przekleństwo
bezdomnemu śmietnika salon
zbłąkanemu nasze światło
innym goryczy odwyk, obłąkania szafot
lub ostry do żył scyzoryk
słabym nasze plecy
mocnym kolejny kredyt
nam poezja i spokój ogrodu
czekania na człowieka blask
czarny Orfeusz w piekle
adieu tristesse

Roman Maciejewski-Varga

9 komentarzy:

  1. Przepraszam:* Nie usunęłam komentarza, tylko Blogger go nie przepuścił informując, że zawierał 'podejrzane skrypty Java':)
    Tak więc jest tylko moja odpowiedź na komentarz:
    Ślicznie dziękuję i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Magdo, proszę o serdeczny kontakt:romanart@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój adres mailowy nie jest żadną tajemnicą:) Wystarczy kliknąć w "wyświetl mój pełny profil" tu, na dole po lewej stronie - i w zasadzie już można pisać:)

      Usuń
    2. Proszę o kontakt na fb, lub na nowy email: plikunektaki@onet.eu
      Roman Maciejewski-Varga

      Usuń
    3. Magdo, odezwij się do mnie proszę.

      Usuń
    4. Przepraszam Magdo, podałem Tobie kiedyś mój nieaktualny adres. Teraz jest: plikunektaki@onet.eu. Tel. 602 281 198.

      Usuń
  3. Chcę TU wrócić, ale bariery są nie do pokonania. Mimo prób portal mnie nie rozpoznaje. Trudno.

    OdpowiedzUsuń
  4. Eureka. Mogłem tu powrócić!

    OdpowiedzUsuń
  5. Tomasz JASTRUN

    Przytul się do mnie

    Jesteśmy tacy delikatni
    Aż strach
    Oczy z niebem i łąką
    Chroni powieka z bibułki
    Nóż wchodzi w brzuch
    Łatwiej niż w chleb
    A krew
    Przy nieostrożnym ruchu kierownicy
    Wyfruwa jak spłoszony ptak
    Nasza płeć
    Meduza wyrzucona na brzeg
    Tylko przez chwilę wilgotna
    Wszystko w nas
    Jest bardziej kwestią czasu
    Niż w przypadku cegieł
    A nawet kruchego szkła
    Kamień posiada nad nami
    Druzgocącą przewagę
    Więc przytul się do mnie

    Tylko czułość idzie do nieba

    OdpowiedzUsuń