Fragment poematu „Przystępuję do ciebie” - Edward Stachura

Loui Jover
Fragment poematu „Przystępuję do ciebie”

Przystępuję do ciebie - to znaczy zstępuję bo chciałbym jeszcze rzecz bardzo miłosną
napisać

ale cyt
o tym się nie mówi
o tym ja nie mówię

o tym ja tu milczę
na dziewiczym łożu sufitu
leżąc krzyżem

*
Przystępuję do ciebie - na kolanach na łokciach
bo chciałbym jeszcze rzecz bardzo czołgam się
napisać

wszystko do ciebie czołga się
wszystkie myśli zawrotne
- laury czoła naszego
strapionego

i mówię że kto mówi to samo
niech tu zjawi się niech go obejmę
przechowywanym dlań pod żebrem
miłosnym wejrzeniem

*
Przystępuję do ciebie - przez mgły i kadzidła: te strefy
bo chciałbym jeszcze raz rzecz bardzo jasnowidną
napisać

że oto dom mam w górach boskich
w dolinie gdzie jedzenia w bród
i ryby-pstrągi jadło boskie

wróciłem właśnie z wojny ostatecznej
i jestem tylko lekko ranny

Edward Stachura

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz