Witkacy nad Popradem - Jerzy Harasymowicz

Witkacy nad Popradem

Witkacy - "Lew i Herkules", 1918
Za oknami krowa pożera florę
stado indyków w infułach
na ścianach Witkacy

Przyjeżdżał tu do nas
ten Witkacy taki brunet
to nam zamalował
wszystkie ubikacje
mówi pani w szlafroku
jarzy się głowa
od białych papilotów

Czy ma pani jeszcze
innych Witkacych

Tak odpowiada

Jest jeszcze jeden
wielkości cielęcia
lub też stolnicy

Trzymamy to za szafą
nieskładny bohomaz
zupełny brak perspektywy
mówił nam profesor

Niech pani to zdejmie
pani Skorucka
bo strzelę temu kiczowi
w te zielone flaki
rzekł porucznik

Za oknami krowa pożera florę
stado indyków w infułach
na ścianach Witkacy

Jerzy Harasymowicz

4 komentarze:

  1. Witaj, Magdo!

    Cieszę się, że kolejny wiersz o Witkacym podajesz, pozdrawiam, j.

    A propos tego wiersza, to skojarzyły mi się słowa Witkacego z "Do przyjaciół lekarzy": Wartość tych kresek, tak dziś pogardzanych, oceni kiedyś jakiś przyszły znawca...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Joanno:)

      Wyobraź sobie, że jak wklejałam ten wiersz, to myślałam właśnie o Tobie. "Do przyjaciół lekarzy" wolę sto razy bardziej niż "Do przyjaciół gówniarzy". Szkoda, że Raj wybrał gówniarzy...

      Usuń
  2. Bardzo się cieszę i bardzo mi miło, naprawdę.
    Niedawno przeczytałam jego zebrane kartki i listy do żony, Jadwigi, naprawdę niesamowita lektura (mam zaległości w beletrystyce, bo ciągle siedzę w literaturze fachowej).

    Natomiast wydaje mi się, że "Do p.lekarzy" jest wierszem bardzo szczerym i osobistym i dlatego tak mocno zapada w pamięć. Jak dla mnie jednym z najlepszych (lubię też te, że tak się wyrażę... matematyczno - metafizyczne).

    Pozdrawiam Cię serdecznie i czekam na kolejne wpisy, także o Witkacym, serdeczności, j.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piszesz o "Listach do żony"? Mam trzy tomy, brak mi tylko czwartego, bo chwilowo cierpię na totalny brak kasy (remont, wojaże, itp.) - i jestem nimi absolutnie zachwycona! Moja miłość do Stasia Witkasia wzrosła po ich lekturze co najmniej tysiąckrotnie!

      Pozdrawiam:)

      Usuń