Lubię czasem mieć w czubie - Michał Zabłocki

Lubię czasem mieć w czubie

Lubię czasem mieć w czubie
Lubię iść aż się zgubię
Gdzieś pejzaż otwiera tam zabieram z sobą Tetmajera
Lubię gdy mnie nie minie przeciąg wiatru w kominie
Mieć pod ręką się przyda Słowackiego wtedy i Norwida
Willem Haenraets
Słowackiego i Norwida

Jeszcze bardziej lubię
To nie moja wina
Czytać ci Puszkina
Jeszcze bardziej lubię
Gdy mi świat doskwiera
Czytać ci Moliera

Chciałbym być z tobą zawsze
Miałbym znaczenie zbawcze
Tylko pieśń nad pieśniami słychać wciąż by było między nami
Chciałbym na suchej łące leżeć
Patrzeć na słońce gdy nas mocno opala to ochłody szukać u Mistrala
Szukać u Mistrala

Jeszcze bardziej chciałbym
Aż mnie ktoś zatrzyma
Czytać ci Tuwima
Jeszcze bardziej chciałbym
Czy w tym jest coś złego
Czytać ci Goethego

Duchy duchy krążą tu
Szepcą cicho we mgle
Słowo po słowie wywołujemy je
Duchów duchów nie bój się
Nie ma co się ich bać
Nie chcą wystraszyć takich jak ty i ja

Jeszcze chciałbym byś moja miła nigdy
Mną już nie pogardziła bardzo byłoby szkoda
Stracić i Verlaine'a i Rimbaud'a
I Verlaine'a i Rimbaud'a

Lecz najbardziej chciałbym
Co komu do tego
Czytać ci Dantego
Lecz najbardziej chciałbym
Gdy na płacz się zbiera
Czytać ci Homera

Michał Zabłocki

2 komentarze:

  1. A o Gałczyńskim
    ani słowa
    jak to wielka
    po prostu szkoda
    :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty jesteś wiecznie niezadowolony (o ile Ty to Ty!) Jakiś czas temu grymasiłeś mi tu, że 'za dużo Gałczyńskiego, a Słowackiego Jula na blogu mniej niż zero'. A teraz lecisz na odwrót i marudzisz za Mistrzem Ildefonsem nie dostrzegając międzynarodowego składu poetyckiego, gdzie Polskę reprezentują Tuwim, Norwid i Słowacki!
      Mało Ci?! Byłby Gałczyński, to byś i tak kręcił nosem:
      "a o Mickiewiczu
      ani słowa
      jaka to wielka
      po prostu szkoda
      :("
      Ehh, faceci:/ Ty to Ty! Malkontenctwo Cię zdradziło;p

      Usuń