Smutek śnieżyczek - Maria Wine

Ivan Slavinsky
Smutek śnieżyczek

Nie
nie czuję wcale upojnej radości
na widok pierwszej wiosennej śnieżyczki
gdy stoi przede mną cała drżąca
na pograniczu zimy i wiosny

Śnieżyczka
pierwszy i najsamotniejszy kwiat wiosny
zbyt wcześnie wygrzebany
chciwymi dłońmi słońca -
słania się na bladozielonej łodyżce
ze zwieszoną śnieżyczkową główką
jak gdyby już tęskniła z powrotem
do snu w zimowym leżu cebulki

Nie
nie czuję wcale upojnej radości
tylko smutek
na widok pierwszej wiosennej śnieżyczki.

Maria Wine
tłum. Zygmunt Łanowski
PS. Dziękuję:)

4 komentarze:

  1. Witaj,
    ten wiersz mnie po prostu wzrusza. Jest w nim wszystko, co czuję i przeżywam. Jest autor: Maria Wine, kobieta przez los niezwykle doświadczona, subtelna i wrażliwa, jest życie - owa śnieżyczka, lub jej bladozielona łodyżka, jest świat wokół - chciwe dłonie słońca, nie pozwalający na jakiekolwiek zimowe leże cebulki, jest kobiecość, delikatność, wrażliwość, jest życie i związane z nim cierpienie, niezwykła i prosta poetycka forma. Dla mnie aż nadto by zachwycić się poezją i Marią Wine.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,
      to Ty przesłałeś mi wiersz, prawda? Dziękuję:* Podobnie jak dziękuję Ci za ten komentarz, który brzmi jak poezja:) Cóż ja biedna mogę dodać? Chyba tylko jeszcze jedno, jakże banalne - dziękuję:*
      Przepraszam. Czytam tak wiele, wiele rozmyślam, ale kompletnie nie umiem pisać:[
      Pozdrawiam:)
      PS. Dobrze chociaż, że umiem czytać;))

      Usuń
  2. Witaj,
    everything is for you.
    A czytać naprawdę umiesz i wydawać też.
    Weź się za to profesjonalnie, zrobisz majątek.
    :;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks:* [i na tym się kończy moja znajomość angielskiego:))]
      Robienie majątku to zdecydowanie nie moja specjalność;p
      PS. Wracam do szukania wiedźm i czarnoksiężników w malarstwie;)

      Usuń